Det behövs tre olika steg för att beställa Easy Cashier
kortterminal, men det är inte så krångligt som det låter.
Följ bara instruktionerna nedan.

Steg 1 – Teckna inlösenavtal

Det första du behöver är att teckna ditt inlösenavtal. Detta avtal reglerar vart pengarna ska hamna och vilka transaktionsavgifter ni har på era köp. För att göra det så enkelt som möjligt, ber vi er ta fram följande:
Visa underlag för inlösenavtal
1. Kopia på legitimation
Ta en kopia på ditt körkort eller pass (För firmatecknaren. Tecknas firman tillsammans så behövs en kopia för varje person). Se till att bilden är tydlig och texten läslig.

2. Kontobevis   (Klicka här för 6 olika exempel på kontobevis)
Detta visar att ni är ägare till det bankkonto som pengarna ska gå in på. Kontobeviset går att skriva ut från er Internetbank. Ni kan alternativt besöka närmaste bankkontor. Här är exempel på 3 godkända kontobevis:

  • Ett officiellt dokument utskrivet från er bank
  • Ett e-post från er bankman som intygar att ni är ägare till bankkontot
  • En skärmbild eller utskrift från er internetbank, där följande 5 saker måste framgå:
    1. Bankens namn och eventuell logotyp
    2. Bankkontonummer
    3. IBAN & BIC/SWIFT (Internationellt format på ditt bankkontonummer)
    4. Kontohavare (Måste vara identiskt juridiskt namn som ansökande företag)
    5. Hela webbadressen/URL måste visas (Raden längst upp som visar t e x http://www.seb.se/…. )

3. Registreringsbevis   (Klicka här för exempel på Registreringsbevis och Registerutdrag)
Ett Registreringsbevis från bolagsverket för ert bolag, där själva beviset inte får vara äldre än 3 månader. Om ni ej har ett sådant – kontakta oss och ange ert organisationsnummer så kan vi ta fram ett åt er.

För enskilda firmor utan registreringsbevis, så kan man istället begära ut ett s k Registerutdrag från Skatteverket. Logga in på www.skatteverket.se med hjälp av ert personliga BankID och ladda hem Registerutdraget digitalt (Klicka här för att se hur det ser ut). Ni kan också beställa ut detta dokument så att det postas hem till er gratis på ett par dagar. Detta fungerar lika bra.

Dessa underlag ovan kan ni scanna eller fota med er telefon och maila till oss. Vi kommer då att skapa ert inlösenavtal och maila i retur till er. Detta inlösenavtal skriver ni ut, signerar sedan med namn och datum på sida 5, 7 och 8. Därefter fotar eller scannar ni samtliga 8 sidor och returnerar till oss. OBS, var noga med att få med HELA sidorna.

Om ni redan tidigare haft en kortterminal så kan det nu vara läge att kontakta er nuvarande inlösare (T ex Babs Paylink, Teller, Bambora m fl) och säkerställa att avtalet med dem sägs upp, eller åtminstone inte fortsätter kosta något löpande.

Steg 2 – Teckna kortterminalsavtal

I nästa steg avgör du om du vill hyra eller köpa terminalen. Det gör du enklast genom att fylla i dina uppgifter digitalt i blanketten nedan, och sedan skriver ut den. Om ni är flera företag som ska dela på en terminal (T ex en frisörsalong) så ska bara ETT företag fylla i denna blankett.

Klicka här för att fylla i och skriva ut kortterminalsavtalet.

Steg 3 – Skicka till oss

Skriv under både inlösenavtal och kortterminalavtal, och returnera till oss. Efter det kan vi påbörja behandlingen och skicka ut din kortterminal. Normalt tar detta 5-6 arbetsdagar. Är det akut – kontakta oss så ser vi vad vi kan göra.

Epost: avtal@easycashier.se

Våra adresser: 
EasyCashier AB
Holländargatan 22
113 59 Stockholm