- Stäng av kassaprogrammet
- Starta om kortterminalen genom att dra ut kortterminalens strömsladd och stoppa i den igen
- Sök på CEPA i Windows sökfält och klicka på ”Stop CEPA”
- Sök på CEPA igen och klicka på ”Start CEPA”
- Starta EasyCashier.
Om kortterminalen förblir stängd och ej har kontakt med kassa, kontrollera att kortterminalens IP-adress står korrekt angiven under Kontrollpanelen > Kortintegration > Verifone / Babs Paylink > CEPA > Terminalens ip-adress.
Kontrollera terminalens IP-adress genom att gå in i Menyn på kortterminalen (menyknappen syns i kortterminalens skärm, eller finns i mitten under skärmen på terminalen). Lösenord: 123456. Gå in på Expressmeny > IP och notera siffrorna
Om du saknar Expressmenyn, gå in på Kommunikation > Nätverk > IP och notera siffrorna. Den IP-adress som står i kortterminalen skall även stå i EasyCashier.
Starta om EasyCashier efter att du ändrat IP-adress.