Fortnox-Integration

Automatisera din bokföring. Spara tid och pengar. Skapa upp orders från EasyCashier och fakturera direkt i Fortnox. Låt lagret i Fortnox och EasyCashier vara synkroniserat. 

Fortnox-integration via EasyCashier.

Vad är Fortnox-integration?​

Automatisk bokföring

Fortnox-integration betyder att EasyCashier kassaprogram har en direktkoppling mot Fortnox och kan automatiskt skicka bokföringsdata direkt in i Fortnox bokföringssystem. 

Skapa ordrar och fakturera från EasyCashier

Integrationen kan låta EasyCashier skapa upp ordrar eller fakturor i Fortnox.

Lagersynkronisering

Integrationen säkerställer att lagret hålls synkroniserat både i EasyCashier och Fortnox, vilket är viktigt ifall man har andra system – t ex ehandel som jobbar mot Fortnox lager.

Import/Export

I EasyCashier Back Office kan du importera och exportera artiklar och kunder mellan EasyCashier och Fortnox.

Hur fungerar Fortnox-integrationen?

Direkt efter att du gjort ditt dagsavslut (Z-rapport) precis som vanligt, så kommer EasyCashier att skicka innehållet via Internet till Fortnox, som läser in all bokföringsdata och lägger alla siffror på rätt ställen. På så vis behöver man inte skriva ut en Z-rapport och skicka till den som sköter er redovisning. Smidigt, snabbt och felsäkert. Om man vill så kan även en PDF bifogas till verifikatet i Fortnox. 

Förutom bokföringen så kan EasyCashier även skicka iväg inslagna artiklar, så de blir en order i Fortnox, som senare kan faktureras eller samlingsfaktureras och  skickas till kunden. Alternativt så kan du låta EasyCashier skapa upp en faktura direkt i Fortnox (Utan att först behöva skapa en order).

Det går enkelt att säkerställa att rätt artiklar och kunder finns i såväl EasyCashier som Fortnox, genom Import/Export-funktionen i EasyCashier Back Office. 

Slutligen så kan integrationen säkerställa så att ert lager har samma lagersaldo i såväl EasyCashier som Fortnox. Lagret synkroniseras automatiskt varje natt. 

Hur aktiverar jag Fortnox-integrationen?

Du kan aktivera Fortnoxintegrationen på egen hand från EasyCashier Back office på bara några minuter. Välj menyn ”Integrationer” och därefter ”Affärssystem”. På denna sida finns en steg-för-steg guide för att aktivera kopplingen mot Fortnox.

Data utbyts mellan EasyCashier och Fortnox varje gång du gör ett dagsavslut, väljer att skapa upp ett fakturaunderlag, eller på natten när lagret synkroniseras.  

Automatisk bokföring

Direkt efter att du gjort ditt dagsavslut (Z-rapport) precis som vanligt, så kommer EasyCashier att skicka innehållet via Internet till Fortnox, som läser in all bokföringsdata och lägger rätt siffror på rätt ställen. På så vis behöver man inte skriva ut en Z-rapport och skicka till den som sköter er redovisning. En PDF-fil av Z-rapporten bifogas samtidigt.

Skapa upp order eller faktura i Fortnox

Slå in dina artiklar i EasyCashier, och med ett enkelt klick så skapas en order eller faktura upp i Fortnox, som sedan kan skickas till kund vill valfritt tillfälle.

Pris

EasyCashiers Fortnox-integration kostar
179 kr/mån (159 kr/mån vid 12 mån avtalstid)
och omfattar företagets samtliga butiker och kassor.

Om Fortnox

Fortnox erbjuder en molnbaserad plattform så att små företag och bokföringsfirmor kan hantera sin ekonomi och bokföring effektivt. För mer information besök www.fortnox.se

Vill du att vi kontaktar dig?

Vi berättar gärna mer om våra olika betalningslösningar och skräddarsyr ett upplägg för just din verksamhet. Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er.

Om ni redan är kund och önskar få hjälp med EasyCashier så ber vi er att istället kontakta supporten genom att klicka här