Absolut! EasyCashier har stöd för integration till Fortnox, Visma eEkonomi och Hogia.
Absolut! EasyCashier har stöd för integration till Fortnox, Visma eEkonomi och Hogia.
EasyCashier har fullt stöd för både Swish Företag (fristående betalsätt) och Swish Handel (integration till Swish). Läs mer om Swish i EasyCashier här .
Justera det förifyllda beloppet som visas när du väljer betalsätt. Kassan beräknar återstående belopp och ett ytterligare betalsätt kan användas för att slutföra betalningen.
Exportera en Avstämningsrapport för önskad månad genom EasyCashier Back office. Klicka här för att läsa mer.
Starta om programmet och när du stänger ner checka i rutan för att ”Synkronisera vid nästa uppstart”.
Gör du inte detta kommer eventuella ändringar att träda i kraft nästkommande dag.
Kassan hämtar automatiskt ändringar från Back office under uppstarten varje morgon.
Avtalslängd och betalning:
Licensavgifter och eventuell hyra faktureras i förskott, baserat på den avtalslängd
du som kund har valt.
Det innebär att du betalar för kommande period innan den nuvarande är slut.
Ändra avtalslängd:
Du kan när som helst ändra din avtalslängd via:
EasyCashier Back Office → Konto → Inställningar
Viktigt att veta:
Fakturering av hårdvara sker i samband med att utrustningen skickas från EasyCashiers kontor.
Fakturans förfallodatum är 30 dagar från fakturadatum. För att säkerställa att din betalning registreras korrekt, är det viktigt att du anger fakturans OCR-nummer vid betalning. OCR-numret hittar du uppe till höger på fakturan. Om du ej anger korrekt OCR-nummer så riskerar fakturan att ej matchas i våra system, vilket kan leda till att ni får ut en påminnelse.
Leasing Hårdvara
Vid leasing av hårdvara hanteras faktureringen av ett externt kreditinstitut och inte av EasyCashier. Leasingvillkoren, inklusive periodens längd, regleras i det separat tecknade leasingavtalet. Observera att licenser fortsatt faktureras direkt av EasyCashier enligt den avtalslängd du valt.
Hyra hårdvara
Vid hyra av hårdvarupaket faktureras hyran enligt den avtalslängd som valts i samband med avtalet. Faktureringsvillkoren gäller under den överenskomna avtalsperioden och framgår i det tjänsteavtal du har tecknat med EasyCashier.
Precis som med andra EasyCashier-licenser, betalar du hyran av kortterminalen i förväg för den kommande licensperioden. Denna period är samma som för dina andra licenser. Du kan själv ändra avtalslängd via EasyCashier back office (EasyCashier Back Office → Konto → Inställningar).
Observera: Om en licensperiod redan har börjat, kan du inte ändra den. Om du gör en ändring, kommer den börja gälla först från nästa licensperiod.
Om fakturan inte betalas inom förfallodatumet (30 dagar), kommer en betalningspåminnelse att skickas ut med tillkommande påminnelseavgift. Vid fortsatt utebliven betalning riskerar dina tjänster hos EasyCashier att avaktiveras och ärendet kan överlämnas till inkasso för vidare hantering.
Det är ditt ansvar att säkerställa att EasyCashier har korrekta kontaktuppgifter för att fakturor och annan viktig information ska nå dig. Du kan själv uppdatera dina
uppgifter i EasyCashier Back office under Konto → Inställningar.
Licenser och kortterminal – ingen bindningstid
Licenser och eventuell hyra av kortterminal saknar bindningstid. Dessa faktureras i förskott enligt den avtalslängd du som kund har valt.
Du kan när som helst under en pågående fakturaperiod kontakta EasyCashier för att avsluta dina tjänster. Observera att licenshanteringen är automatiserad, vilket innebär att dina licenser förlängs automatiskt enligt vald period. För att avsluta dina licenser krävs därför att du aktivt meddelar EasyCashiers kundtjänst. I samband med uppsägning får du även instruktioner för eventuell retur av hårdvara.
Hyra av hårdvarupaket och leasing – bindningstid gäller
För hyra av hårdvarupaket och leasing via kreditinstitut gäller bindningstid enligt det avtal du tecknat i samband med beställning.
För frågor kring hyresavtal hänvisar vi till EasyCashier. Gäller det leasing, ber vi dig kontakta det kreditinstitut du ingått leasingavtal med.
Det finns några vanliga orsaker till att du kan ha fått en påminnelse trots att du har betalat:
Här hittar du våra programvaror och drivrutiner till alla våra enheter och utrustning.
Många fel kan lösas genom att starta om datorn (OBS! Dra inte ur strömkabeln på datorn). Däremot kan du behöva dra ur strömkabeln på en enhet som krånglar (kvittoskrivare, kortterminal eller kontrollenhet). Glöm inte att starta om kassaprogrammet efter enhetens omstart.
Om steg 1 inte löser felet, öppna EasyCashiers fjärrstyrning. Du hittar applikationen installerad på din kassadator men kan även öppnas genom kassaprogrammet via knappen Hjälp > Öppna fjärrstyrning.
Om TeamViewer redan är igång.
Kontakta oss genom att fylla i vårt kontaktformulär nedan eller ring: 08-124 488 00 och välj alternativ 1 i växeln för teknisk supprt.
Löste ovanstående felsökning inte felet, eller hittar ni inte en artikel baserat på er sökning? Fyll i dina uppgifter samt fråga så återkommer vi snarast möjligt, alla vardagar. För brådskande ärenden hänvisar vi till telefon under våra öppettider.
EasyCashier AB är ett företag med fullt fokus på kassasystemet EasyCashier. Programmet har utvecklats sedan 2007 och vi levererar idag ett modernt och prisvärt kassasystem, som passar de allra flesta branscher.
Telefon: 08 – 124 488 00
Telefontider: Mån-Fre 9.00-17.00
(Lunchstängt 12.00-13.00)
Avvikande öppettider
Epost: info@easycashier.se
EasyCashier AB
Eastmansvägen 25
113 61 Stockholm