Swish Driftstörning
Uppdatering 10:50 – Felet är åtgärdat och det går bra att ta betalt med Swish igen.
Just nu går det ej att ta betalt med den integrerade Swish-betalningen. Tekniker jobbar på problemet som förväntas vara löst inom kort.
Uppdatering 10:50 – Felet är åtgärdat och det går bra att ta betalt med Swish igen.
Just nu går det ej att ta betalt med den integrerade Swish-betalningen. Tekniker jobbar på problemet som förväntas vara löst inom kort.
16:06 – Uppdatering. Betalningsfilerna har nu processats och transaktionerna beräknas vara er tillhanda nästkommande bankdag.
Westpay har denna morgon meddelat att utbetalningarna för måndagens (22/1) samt tisdagens (23/1) kortförsäljning kommer bli försenade med någon dag.
Uppdatering 15:45 – Systemet är nu åter i drift igen.
Uppdatering 15:29 – Problemet är sedan en tid identifierat och det tas just nu fram en lösning.
Uppdatering 14:43 – Tekniker jobbar fortsatt på att lösa den överbelastning som sker för närvarande.
Back Office – Går just nu ej att logga in på.
Kassan:
– Presentkort kan ej skapas upp och säljas
– När ett kvitto slås ut, så står kassan och tänker väldigt länge. Till slut kommer kvittot sparas ner lokalt. När allt är uppe igen, så kommer lokala kvitton att synkas upp mot Back Office igen.
– Om någon startat om kassan, så kommer den ta väldigt lång tid att starta upp.
Vi beklagar denna störning och gör allt vi kan för att systemen ska komma i normal drift igen. Vi kommer uppdatera denna driftstörning här på hemsidan samma sekund som det är löst.
Uppdatering 14:25 – Tekniker arbetar fortsatt på att lösa störningen, som just nu bl a medför att kvitton tar väldigt lång tid att skapa. Om ni försöker slå ut ett kvitto som bara står och snurrar, låt det vänta extra länge – till slut kommer kassan spara kvittot lokalt. Kassan kommer sedan (när allt är igång) att synkronisera kassans kvitton mot Back Office.
Vi kommer meddela här omgående när driftstörningen är helt löst.
Just nu har Swish en rapporterad driftstörning som påverkar alla Swish-betalningar. Läs mer på: https://www.swish.nu/driftinformation
Westpay har denna morgon meddelat att utbetalningarna för måndagens (13/11) kortförsäljning kommer bli 1 dag försenad, och kommer därför in på ert konto först på onsdagen (15/11). Detta gäller kunder med Elavon som inlösare.
Just nu går det inte att logga in på Back Office, våra tekniker arbetar på det och förhoppningsvis går det strax att logga in igen.
EasyCashier AB är ett företag med fullt fokus på kassasystemet EasyCashier. Programmet har utvecklats sedan 2007 och vi levererar idag ett modernt och prisvärt kassasystem, som passar de allra flesta branscher.
Telefon: 08 – 124 488 00
Telefontider: Mån-Fre 9.00-17.00
(Lunchstängt 12.00-13.00)
Avvikande öppettider
Epost: info@easycashier.se
EasyCashier AB
Eastmansvägen 25
113 61 Stockholm