Vingåkers Kommun
"Sen har ju all administration blivit 10 resor smidigare än i de tidigare system vi använt oss av."
Mattias Edvinsson, Kökschef, Vingåkers kommun

Kan du berätta lite om er bakgrund och er verksamhet?
Vingåkers kommun bedriver restaurangverksamhet, men även andra verksamheter där vi börjat med EasyCashier. När vi skulle starta upp restaurangverksamheten efter covid-19 var det dags att byta kassasystem, och då föll vi för er helhetslösning.
Vad fick er att välja EasyCashier som kassasystem?
Helhetslösningen var en nyckelfaktor i det hela. Snabbt, smidigt och ett BackOffice med allt man kan önska sig (och det som inte fanns ordnade ni).
Hur har EasyCashier underlättat er verksamhet?
De som jobbar med systemet uppskattar verkligen enkelheten i att kunna ändra vid felslag, lägga till och ta bort kategorier – och att man själv kan göra en layout som passar just ens egen verksamhet. Jag som chef uppskattar BackOffice där jag kan hämta alla siffror och all den statistik jag önskar – och som ekonomerna vill ha – med några enkla knapptryck.
Har ni märkt någon förbättring i er försäljning, administration eller er kundservice sedan ni började använda EasyCashier?
Alla som jobbar med kassan känner en trygghet i att det inte är några problem om man gör ett feltryck – det är otroligt värdefullt! Sen har ju all administration blivit 10 resor smidigare än i de tidigare system vi använt oss av.
Hur var uppstarten och hur upplever ni supporten från EasyCashier-teamet?
Uppstarten var smidig med bra manualer som var lätta att följa, och vad gäller support så har vi aldrig haft några bekymmer.
Skulle du rekommendera EasyCashier till andra? I så fall varför?
Jag rekommenderar alla jag pratar med inom min egen kommun men även på nätverksträffar om hur smidigt och användarvänligt EasyCashier är.
Finns det något ni skulle vilja se förbättrat eller utvecklat i systemet?
Vi har under vår tid haft synpunkter och fört en dialog på hur vi önskar få fram en viss statistik för att underlätta för våra ekonomer, och efter en kortare tid med mailväxling så tog ni fram det vi önskade på ett snabbt och professionellt sätt. I skrivande stund finner vi inte något som behöver förbättras.
Vill du att vi kontaktar dig?
Vi berättar gärna mer om våra olika betalningslösningar och skräddarsyr ett upplägg för just din verksamhet. Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er.
Om ni redan är kund och önskar få hjälp med EasyCashier så ber vi er att istället kontakta supporten genom att klicka här