Automatisera din bokföring. Spara tid och pengar.
Skapa upp orders från EasyCashier och fakturera direkt i Fortnox.
Fortnox-integration betyder att EasyCashier kassaprogram har en direktkoppling mot Fortnox och kan automatiskt skicka bokföringsdata direkt in i Fortnox bokföringssystem. Integrationen kan även låta EasyCashier skapa upp ordrar eller fakturor i Fortnox, samt hålla ert lagersaldo synkroniserat i båda systemen.
Direkt efter att du gjort ditt dagsavslut (Z-rapport) precis som vanligt, så kommer EasyCashier att skicka innehållet via Internet till Fortnox, som läser in all bokföringsdata och lägger alla siffror på rätt ställen. På så vis behöver man inte skriva ut en Z-rapport och skicka till den som sköter er redovisning. Smidigt, snabbt och felsäkert.
Förutom bokföringen så kan EasyCashier även skicka iväg inslagna artiklar, så de blir en order i Fortnox, som senare kan faktureras eller samlingsfaktureras och skickas till kunden. Alternativt så kan du låta EasyCashier skapa upp en faktura direkt i Fortnox (Utan att först behöva skapa en order).
Slutligen så kan integrationen även säkerställa så att ert lager har samma lagersaldo i såväl EasyCashier som Fortnox. Lagret synkroniseras automatiskt varje natt.
Du kan aktivera Fortnoxintegrationen för egen hand från EasyCashier Back office på bara några minuter. Välj menyn ”Integrationer” och därefter ”Affärssystem”. På denna sida finns en steg-för-steg guide för att aktivera kopplingen mot Fortnox.
Data utbyts mellan EasyCashier och Fortnox varje gång du gör ett dagsavslut, väljer att skapa upp ett fakturaunderlag, eller på natten när lagret synkroniseras.
Direkt efter att du gjort ditt dagsavslut (Z-rapport) precis som vanligt, så kommer EasyCashier att skicka innehållet via Internet till Fortnox, som läser in all bokföringsdata och lägger rätt siffror på rätt ställen. På så vis behöver man inte skriva ut en Z-rapport och skicka till den som sköter er redovisning. En PDF-fil av Z-rapporten bifogas samtidigt.
Slå in dina artiklar i EasyCashier, och med ett enkelt klick så skapas en order eller faktura upp i Fortnox, som sedan kan skickas till kund vill valfritt tillfälle.
EasyCashiers Fortnox-integration kostar 149 kr/mån och omfattar företagets samtliga butiker och kassor.
Fortnox erbjuder en molnbaserad plattform så att små företag och bokföringsfirmor kan hantera sin ekonomi och bokföring effektivt. För mer information besök www.fortnox.se
Vi berättar gärna mer om våra olika betalningslösningar och skräddarsyr ett upplägg för just din verksamhet. Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er.
Om ni redan är kund och önskar få hjälp med EasyCashier så ber vi er att istället kontakta supporten genom att klicka här
EasyCashier AB är ett företag med fullt fokus på kassasystemet EasyCashier. Programmet har utvecklats sedan 2007 och vi levererar idag ett modernt och prisvärt kassasystem, som passar de allra flesta branscher.
Telefon: 08 – 124 488 00
Telefontider: Mån-Fre 9.00-17.00
(Lunchstängt 12.00-13.00)
Avvikande öppettider
Epost: info@easycashier.se
EasyCashier AB
Eastmansvägen 25
113 61 Stockholm