Kvittoskrivare

Denna guide hjälper dig att felsöka vanliga problem som kan uppstå med kvittoskrivare. Följ stegen nedan för att identifiera och åtgärda eventuella fel.


Kontrollera anslutningar (USB kopplade kvittoskrivare) #

  • Se till att kvittoskrivaren är korrekt inkopplad till datorn via USB.
  • Kontrollera att skrivaren lyser grönt.
  • Testa att byta USB-port om skrivaren inte reagerar.
  • Om skrivaren är ansluten via en USB-hubb, testa att koppla den direkt till datorn.

Kontrollera Kvittorullen #

  • Öppna skrivarens lucka och kontrollera att det finns papper.
  • Se till att kvittorullen är rätt isatt, med papperet matandes från undersidan av rullen.
  • Kontrollera att inga pappersrester blockerar skrivarens valsar.
  • Stäng luckan ordentligt och testa att skriva ut igen.

Starta om utrustning #

  • Stäng av kvittoskrivaren och koppla ur strömkabeln i 10 sekunder.
  • Starta om datorn och anslut kvittoskrivaren igen.
  • Sätt på skrivaren och kontrollera om den svarar.

Kontrollera skrivarstatus i EasyCashier #

  • Gå till Kontrollpanelen > Systeminställningar > Skrivare i EasyCashier.
  • Kontrollera att kvittoskrivare (80 mm) är vald och korrekt konfigurerad.
  • Om skrivaren inte visas, klicka på ”Välj skrivare” och välj rätt enhet.

Testa utskrift #

  • Klicka på Testa skrivare i EasyCashier.
  • Om inget skrivs ut, kontrollera om skrivaren har papper och att luckan är ordentligt stängd.
  • Kontrollera om skrivaren blinkar rött eller visar någon felkod.

Rensa skrivarens kö och kontrollera skrivarinställningar #

  • Öppna Kontrollpanelen:
    • Windows 10: Skriv ”Kontrollpanelen” i startmenyn och öppna den. Klicka sedan på Enheter och skrivare.
    • Windows 11: Öppna Inställningar (Win + I),gå till Bluetooth och enheter, välj Enheter, ochklicka på Fler inställningar för skrivare och enheter.
  • Högerklicka på kvittoskrivaren och välj Visa utskriftsjobb.
  • Om det finns fastnade utskrifter, markera dem och välj Avbryt under fliken Dokument.
  • Försök skriva ut igen från EasyCashier.

Kontakta support #

Om problemet kvarstår efter dessa steg, kontakta EasyCashier support för vidare hjälp. Ha information redo om skrivarmodell, eventuella felmeddelanden och vad du redan testat.


Nyckelord: kvittoskrivare , print , printer , skrivare , citizen , star , TSP , kvitto