EasyCashier – Swish
EasyCashier har fullt stöd för betalningar med Swish. Beroende på vilken typ av avtal företaget (ert företag) har hos banken finns det två olika upplägg:
Swish Företag – Alternativ Betalsätt #
Den vanligaste avtalstypen är Swish Företag, vilket hanteras som ett fristående betalsätt i systemet. Det sker alltså ingen kommunikation mellan EasyCashier och Swish.
Så här gör du:
- Skapa ett Alternativt betalsätt genom EasyCashier BackOffice. (Se mer information här.)
- När det alternativa betalsättet har skapats och finns tillgängligt i kassan kan köp registreras.
- Kunden anger beloppet manuellt i Swish-appen.
- När kassören bekräftat att transaktionen genomförts kan betalningen registreras i kassan.
📌 Notera: För enskild firma är det ej obligatoriskt att ha ett avtal med banken.
Swish Handel – Integration #
Det andra alternativet är en integration mellan din kassa och Swish. Detta kräver ett Swish Handels-avtal med din bank.
Så här gör du:
- Teckna ett Swish Handels-avtal med din bank.
- Ange EasyCashier som teknisk leverantör i avtalet.
- Om banken efterfrågar vårt Swishnummer, ange:
987-180 01 17 - När avtalet är redo får vi en notis från Swish och aktiverar integrationen åt dig.
Hur fungerar det i kassan?
- Med en aktiv integration skickas beloppet direkt till kundens Swish-app.
- Kassören kan generera en unik QR-kod för varje betalning. (Om en kunddisplay är ansluten visas QR-koden där.)
- Kassören kan också påbörja betalningen genom att ange kundens mobilnummer.
- EasyCashier väntar på en accepterad betalning innan kvitto skapas.
Nyckelord: Swish , integration , integrerad