EasyCashier – Swish

EasyCashier har fullt stöd för betalningar med Swish. Beroende på vilken typ av avtal företaget (ert företag) har hos banken finns det två olika upplägg:


Swish Företag – Alternativ Betalsätt #

Den vanligaste avtalstypen är Swish Företag, vilket hanteras som ett fristående betalsätt i systemet. Det sker alltså ingen kommunikation mellan EasyCashier och Swish.

Så här gör du:

  1. Skapa ett Alternativt betalsätt genom EasyCashier BackOffice. (Se mer information här.)
  2. När det alternativa betalsättet har skapats och finns tillgängligt i kassan kan köp registreras.
  3. Kunden anger beloppet manuellt i Swish-appen.
  4. När kassören bekräftat att transaktionen genomförts kan betalningen registreras i kassan.

📌 Notera: För enskild firma är det ej obligatoriskt att ha ett avtal med banken.


Swish Handel – Integration #

Det andra alternativet är en integration mellan din kassa och Swish. Detta kräver ett Swish Handels-avtal med din bank.

Så här gör du:

  1. Teckna ett Swish Handels-avtal med din bank.
  2. Ange EasyCashier som teknisk leverantör i avtalet.
  3. Om banken efterfrågar vårt Swishnummer, ange:
    987-180 01 17
  4. När avtalet är redo får vi en notis från Swish och aktiverar integrationen åt dig.

Hur fungerar det i kassan?

  • Med en aktiv integration skickas beloppet direkt till kundens Swish-app.
  • Kassören kan generera en unik QR-kod för varje betalning. (Om en kunddisplay är ansluten visas QR-koden där.)
  • Kassören kan också påbörja betalningen genom att ange kundens mobilnummer.
  • EasyCashier väntar på en accepterad betalning innan kvitto skapas.

Nyckelord: Swish , integration , integrerad