Välkommen till EasyCashier support

UNDER UPPBYGGNAD

Vanliga frågor och svar

  • Kan jag integrera kassan med mitt affärssystem?

    Absolut! EasyCashier har stöd för integration till Fortnox , Visma eEkonomi och Hogia

  • Kan jag ta betalt med Swish i kassan?

    EasyCashier har fullt stöd för både Swish Företag (fristående betalsätt) och Swish Handel (integration till Swish). Läs mer om Swish i EasyCashier här .

  • Hur gör jag om en kund vill dela upp ett kvitto med flera olika betalsätt?

    Justera det förifyllda beloppet som visas när du väljer betalsätt. Kassan beräknar återstående belopp och ett ytterligare betalsätt kan användas för att slutföra betalningen. 

  • Jag vill hämta ut en ”månadsrapport” från systemet, hur gör jag det?

    Exportera en Avstämningsrapport för önskad månad genom EasyCashier Back office. Klicka här för att läsa mer. 

  • Jag har gjort ändringar i Back Office men dessa visas inte i kassan, vad gör jag?

    Starta om programmet och när du stänger ner checka i rutan för att ”Synkronisera vid nästa uppstart”.
    Gör du inte detta kommer eventuella ändringar att träda i kraft nästkommande dag.

    Kassan hämtar automatiskt ändringar från Back office under uppstarten varje morgon. 

Krånglar något för dig? Följ dessa steg!

Starta om datorn eller enheten

Många fel kan lösas genom att starta om datorn (OBS! Dra inte ur strömkabeln på datorn). Däremot kan du behöva dra ur strömkabeln på en enhet som krånglar (kvittoskrivare, kortterminal eller kontrollenhet). Glöm inte att starta om kassaprogrammet efter enhetens omstart.

Öppna EasyCashiers fjärrstyrning

Om steg 1 inte löser felet, öppna EasyCashiers fjärrstyrning. Du hittar applikationen installerad på din kassadator men kan även öppnas genom kassaprogrammet via knappen Hjälp > Öppna fjärrstyrning.
Om TeamViewer redan är igång.

Kontakta oss

Kontakta oss genom att fylla i vårt kontaktformulär nedan eller ring: 08-124 488 00 och välj alternativ 1 i växeln för teknisk supprt.

Kontakta supporten

Löste ovanstående felsökning inte felet, eller hittar ni inte en artikel baserat på er sökning? Fyll i dina uppgifter samt fråga så återkommer vi snarast möjligt, alla vardagar. För brådskande ärenden hänvisar vi till telefon under våra öppettider.