Välkommen till EasyCashier support

UNDER UPPBYGGNAD

Snabbguider för vanliga frågor

Nedan hittar ni guider i PDF-format svar i form av instruerande bilder på några av dom vanligaste frågorna gällande kassasystemet.

 
 
 

Vanliga frågor och svar

Allmänt

  • Vad är ett inlösenavtal?

    Inlösenavtal sköter överföringen av pengar som betalas via kort till ditt företags bankkonto. Vid varje kortköp tar inlösaren en procentuell transaktionsavgift. Inlösenavgiften regleras i inlösenavtalet. Fråga oss gärna om du har några frågor om din inlösenavgift. 

    Läs mer om inlösenavtal via Elavon här.

    Läs mer om inlösenavtal via Paytrim här.  

  • Har ni någon bindningstid?

    Nej, du faktureras i förtid enligt valfri avtalstid. Vid avtalsperiod på 12 eller fler månader erhålls cirka 10% rabatt på samtliga mjukvarulicenser.

Support

  • Kan jag integrera kassan med mitt affärssystem?

    Absolut! EasyCashier har stöd för integration till Fortnox , Visma eEkonomi och Hogia

  • Hur tar jag betalt med Swish i kassan?

    EasyCashier har fullt stöd för både Swish Företag (fristående betalsätt) och Swish Handel (integration till Swish). Läs mer om Swish i EasyCashier här .

  • Jag har gjort ändringar i Back Office men dessa visas inte i kassan, vad gör jag?

    Klicka på krysset i det övre högra hörnet för att stänga av kassaprogrammet. I den nya rutan; bocka i alternativet ”Synkronisera vid nästa uppstart”. Vi rekommenderar starkt att stänga av kassadatorn vid slutet av varje arbetsdag för att säkerställa att eventuella ändringar kommer träda i kraft nästkommande dag. Kassan hämtar automatiskt ändringar från Back office under uppstarten varje morgon.
     

  • Jag vill hämta ut en ”månadsrapport” från systemet, hur gör jag det?

    Exportera en Avstämningsrapport för önskad månad genom EasyCashier Back office. Klicka här för att läsa mer. 

Krånglar något för dig? Följ dessa steg!

Starta om datorn eller enheten

Många fel kan lösas genom att enkelt starta om datorn (OBS! Dra inte ur strömkabeln på datorn). Däremot kan du behöva dra ur strömkabeln på en enhet som krånglar (kvittoskrivare, kortterminal eller kontrollenhet). Glöm heller inte att starta om själva kassaprogrammet efter enhetens omstart.

Gå in på EasyCashiers fjärrstyrning

Om det inte har löst sig efter en omstart, öppna TeamViewer som är EasyCashiers fjärrstyrning. Du hittar den på skrivbordet på datorn eller i kassaprogrammet under Hjälp > Öppna fjärrstyrning.

Kontakta oss

Fungerar inte någon av de tidigare stegen, ta kontakt med oss via telefon eller fyll i vårt kontaktformulär!

Kontakta supporten

Har du startat om datorn eller enheten och testat vår fjärrstyrning och problemet inte löst sig? Fyll i dina uppgifter så återkommer vi snarast möjligt, alla vardagar. För brådskande ärenden hänvisar vi till telefon under våra öppettider.