Vad är ett inlösenavtal?

Inlösenavtal sköter överföringen av pengar som betalas via kort till ditt företags bankkonto. Vid varje kortköp tar inlösaren en procentuell transaktionsavgift. Inlösenavgiften regleras i inlösenavtalet. Fråga oss gärna om du har några frågor om din inlösenavgift.


På vilket sätt sker utbetalningar? #

Elavon gör utbetalningar dagen efter transaktionen ägt rum, alla vardagar.

Hur sker betalning av transaktionsavgift hos Elavon? #

Elavon debiterar transaktionsavgiften (även kallad inlösenavgift) via autogiro i början av varje månad. Om du inte har täckning på kontot när dragningen ska göras, kommer Elavon skicka ut en ”Payment remidner” där du då kommer bli ombedd att betala in inlösenavgiften manuellt. För att få ut dina rapporter för betalningar samt inlösenavgift, loggar du in på ditt konto hos Elavon, Elacon connect: https://www.elavonconnect.com/ui/#/eu/sv_SE/welcome  

Uppsägning av Elavons inlösenavtal #

Om ni vill säga upp det inlösenavtal ni har via Elavon, behöver ni mejla från er registrerade mejladress till kundservice@elavon.com och meddela att ni önskar säga upp inlösenavtalet. Ha gärna med ert Elavon kundnummer(också kallat MID) i mejlet. Om ni inte vet vad ert Elavon kundnummer är, är ni välkomna att höra av er till oss på EasyCashier.

Obs! Notera att för att kunna använda kortterminal från EasyCashier krävs ett inlösenavtal som förmedlas av EasyCashier. Om du är osäker, kontakta EasyCashier.

Jag vill ändra mina uppgifter hos Elavon, hur gör jag? #

Alla ändringar av uppgifter, så som byte av adress, ändring av företagsnamn eller ändring av registrerad mejladress görs via Elavons kundportal, Elavon Connect. https://www.elavonconnect.com/ui/#/eu/sv_SE/welcome

För ändring av bankkonto, kontakta oss på EasyCashier så hjälper vi er vidare.

Mer information #

För vidare frågor kan ni alltid vända er direkt till Elavon på (+46) 08-59 36 64 67 kundservice@elavon.com


Nyckelord: inlösen , elavon , avtal