Driftinformation

Om det är någon pågående driftstörning så förstår vi att man snabbt och enkelt vill förstå vad som har hänt och när det är åtgärdat igen – här hittar du all info! Är det något annat du funderar på eller behöver hjälp med? Varmt välkommen att kontakta vår behjälpliga support!

Pågående driftstörningar

Tidigare driftstörningar

Försenad kortutbetalning

16:06 – Uppdatering. Betalningsfilerna har nu processats och transaktionerna beräknas vara er tillhanda nästkommande bankdag.

Westpay har denna morgon meddelat att utbetalningarna för måndagens (22/1) samt tisdagens (23/1) kortförsäljning kommer bli försenade med någon dag.

Driftstörning Back Office – LÖST

Uppdatering 15:45 – Systemet är nu åter i drift igen.

Uppdatering 15:29 – Problemet är sedan en tid identifierat och det tas just nu fram en lösning.

Uppdatering 14:43 – Tekniker jobbar fortsatt på att lösa den överbelastning som sker för närvarande.
Back Office – Går just nu ej att logga in på.
Kassan:
– Presentkort kan ej skapas upp och säljas
– När ett kvitto slås ut, så står kassan och tänker väldigt länge. Till slut kommer kvittot sparas ner lokalt. När allt är uppe igen, så kommer lokala kvitton att synkas upp mot Back Office igen.
– Om någon startat om kassan, så kommer den ta väldigt lång tid att starta upp.

Vi beklagar denna störning och gör allt vi kan för att systemen ska komma i normal drift igen. Vi kommer uppdatera denna driftstörning här på hemsidan samma sekund som det är löst.

Uppdatering 14:25 – Tekniker arbetar fortsatt på att lösa störningen, som just nu bl a medför att kvitton tar väldigt lång tid att skapa. Om ni försöker slå ut ett kvitto som bara står och snurrar, låt det vänta extra länge – till slut kommer kassan spara kvittot lokalt. Kassan kommer sedan (när allt är igång) att synkronisera kassans kvitton mot Back Office.

Vi kommer meddela här omgående när driftstörningen är helt löst.

Försenad kortutbetalning

Westpay har denna morgon meddelat att utbetalningarna för måndagens (13/11) kortförsäljning kommer bli 1 dag försenad, och kommer därför in på ert konto först på onsdagen (15/11). Detta gäller kunder med Elavon som inlösare.

Driftstörning Back Office

Just nu går det inte att logga in på Back Office, våra tekniker arbetar på det och förhoppningsvis går det strax att logga in igen.

Driftstörning hos 3

Just nu verkar det finnas en driftstörning hos teleoperatören 3 som medför att det inte går att komma fram på vår telefonväxel. Vi försöker komma i kontakt med 3 för att se prognos för lösning. Tills vidare uppmanar vi er att kontakta oss via epost via info@easycashier.se eller fylla i formuläret på vår hemsida, så återkommer vi till er snabbast möjligt.

Aktuell driftinformation hos våra partners

Kontakta supporten

Har du startat om datorn eller enheten och testat vår fjärrstyrning och problemet inte löst sig? Fyll i dina uppgifter så återkommer vi inom 24 timmar alla vardagar. För brådskande ärenden hänvisar vill till telefon under våra öppettider.

    Webbplatsen skyddas av reCAPTCHA och Googles Integritet och villkor gäller.