Driftinformation

Om det är någon pågående driftstörning så förstår vi att man snabbt och enkelt vill förstå vad som har hänt och när det är åtgärdat igen – här hittar du all info! Är det något annat du funderar på eller behöver hjälp med? Varmt välkommen att kontakta vår behjälpliga support!

Pågående driftstörningar

Tidigare driftstörningar

Driftstörning hos 3

Just nu verkar det finnas en driftstörning hos teleoperatören 3 som medför att det inte går att komma fram på vår telefonväxel. Vi försöker komma i kontakt med 3 för att se prognos för lösning. Tills vidare uppmanar vi er att kontakta oss via epost via info@easycashier.se eller fylla i formuläret på vår hemsida, så återkommer vi till er snabbast möjligt.

Störning Back Office

[Uppdatering 09:04] Felet åtgärdat och alla system är igång som vanligt

Just nu finns en driftstörning som medför att det ej går att logga in i EasyCashier Back Office. Vi jobbar på det just nu.

Försening av utbetalningar

Fredagen den 3 Mars har det skett någon form av störning hos flera betalningsleverantörer. Normalt sett betalas pengar för fredagens försäljning ut på måndag, men pga förseningen så betalas pengarna från fredag 3 Mars ut idag – tisdag 7:e Mars, eller möjligen i morgon onsdag 8:e Mars. Om ni fortsatt mot förmodan ej har pengarna på ert konto senast onsdag 8:e Mars, kontakta oss så ska vi undersöka saken vidare.

Temporär störning med Swish

[2023-02-23 09:39]: Felet har identifierats och störningen är löst.

[2023-02-23 08:52]: Just nu pågår en störning som gör att vissa Swish betalningar inte går igenom. Tekniker undersöker problemet just nu.

Temporär störning på EasyCashiers server

[Uppdatering][2022-12-23 18:41]: Problemet är delvist löst. Servern för kassorna är igång vilket innebär att det ska fungera fullt ut att ta betalt, skapa kvitton och göra dagsavslut, dvs alla funktioner som finns i kassaklienten fungerar. Vi kommer senare ikväll öppna Back office men håller den stängd för att säkerställa driften för kassorna.

[Uppdatering][2022-12-23 17:45]: Tekniker jobbar på en lösning men störningen pågår fortsatt och kan göra att det ej går att göra dagsavslut i kassan. Om det ej går att göra dagsavslut i kassan ikväll är det rekommenderat att det görs vid nästa uppstart av kassan.

[2022-12-23 16:50]: Just nu pågår en störning på EasyCashiers server som påverkar kassa och Back office. Tekniker undersöker för närvarande problemet.

Aktuell driftinformation hos våra partners

Kontakta supporten

Har du startat om datorn eller enheten och testat vår fjärrstyrning och problemet inte löst sig? Fyll i dina uppgifter så återkommer vi inom 24 timmar alla vardagar. För brådskande ärenden hänvisar vill till telefon under våra öppettider.

    Webbplatsen skyddas av reCAPTCHA och Googles Integritet och villkor gäller.